ACH

EĞİTİM BİRSEN'DEN HİZMETİÇİ EĞİTİM ENSİTÜTÜSÜ TALEBİ

Adıyaman

Adıyaman Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şube Başkanı Ali Deniz, turizm kenti olan Adıyaman’a eğitimciler için, Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünün kurulmasını talep ettiklerini söyledi.

 Eğitim-Bir-Sen Adıyaman Şubesi Yönetim Kurulu Üyelerinin Samos Otel’de gerçekleştirdiği basın toplantısında konuşan Deniz, Adıyaman’da öğretmenevi sorunu olduğunu ancak kendilerinin öğretmenevi değil, Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü istediklerini vurguladı.
Ali Deniz, bu yönde sendikal olarak girişimleri yaptıklarını, siyasi mekanizmaya da bu yönde taleplerini ilettiklerini belirterek, “Adıyaman’a yakışan bir Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü hem ilimize gelen misafirleri ağırlayabileceğiz, hem de eğitimcilerin eğitim yapabilecekleri bir mekan olabilecek. Turizm kenti olan Adıyaman’da böyle bir enstitünün kurulması ilimiz için çok önemlidir” dedi.
Deniz, şunları kaydetti:
“Yeni Türkiye’de yeni sendikacılık anlayışıyla çıktığımız bu yolda yeni bir yönetim kurulu teşekkül etmiştir. Eğitim Bir Sen Adıyaman Şubesi, yeni yönetimiyle daha dinamik, refleksleri daha güçlü, sorunlara çözüm odaklı yaklaşan, duyarlı sendikacılığın dün olduğu gibi bugün de öncüsü olacaktır.
Yeni yönetim kurulunun teşekkül ettiği günden itibaren, etkili sendikacılığın adımlarını atmaya başladık ve ilk icraat olarak yerelde üyelerinin özlük haklarını hukuki yollardan takip edecek hukuk bürosunu kurduk.
Üyelerin karar alma süreçlerine katılımını sağlamak ve yerel ve ulusal gündemle alakalı olarak talep ve önerileri almak amacıyla online katılım platformu için çalışmalara başladık, Avrupa Birliği kapsamında projeler ürettik ve bazı projelere şimdiden paydaş olduk.
Adıyaman’daki öğretmen ve derslik ihtiyacı, buna bağlı olarak okullarımızın birçoğunda ikili eğitim yapılıyor olması ve ataması yapılmayan öğretmenler acil çözüm bekleyen ilimizin en önemli sorunlarındandır. Ülke genelinde 110 bin öğretmen ihtiyacı varken sadece 15 bin öğretmen ataması yapılıyor olması, ilimizde ise yaklaşık 1000 öğretmen ihtiyacı bulunmasına rağmen bu atamalarda sadece 88 kontenjan ayrılmasının, öğretmen ihtiyacı dikkate alındığında sorunların çözümüne yeterli katkı sunmayacağı aşikardır. Eğitim sistemindeki reformları kalıcı kılacak olan, okullarda boş ders kalmaması ve sınıflarda sadece kadrolu öğretmenlerin çalışıyor olmasıdır.”
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.