Adıyaman 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi’ne 2015 yılında gelen 886 bin 895 ihbarın sadece 34 bin 171’i gerçek çıktı.
112 Acil Çağrı Merkezi, 2015 yılında asılsız ihbar telefonlarına maruz kaldı. 112 Acil Çağrı Merkezi’ni 2015 yılında 886 bin 895 kişi arayarak ihbarda bulundu. Yapılan bu ihbarlardan sadece 34 bin 171’i gerçek çıkarken, 852 bin 724’ü asılsız çıktı.
Asılsız ihbarlardan dolayı telefonların meşgul edilmesi ve iş gücü kaybı yaşanmasından dolayı hem vatandaşlar, hem de sağlık çalışanları mağdur ediliyor.
Adıyaman’da 21 istasyonda, şoför, yardımcı sağlık personeli, teknisyen, doktor olmak üzere yaklaşık 350 kişi görev yapıyor. Adıyaman’da hizmet veren 48 ambulansla şehiriçi ilk 10 dakikada vakaya ulaşma oranı yüzde 96 iken, kırsalda yarım saatte vakaya ulaşma oranı yüzde 75 oranında olduğu öğrenildi.
2015 Yılı, 112 İçin ‘Asılsız İhbar’ Yılı Oldu
2015 Yılı, 112 İçin ‘Asılsız İhbar’ Yılı Oldu
ACH ACH
Adıyaman
Adıyaman 112 Acil Komuta Kontrol Merkezi’ne 2015 yılında gelen 886 bin 895 ihbarın sadece 34 bin 171’i gerçek çıktı.